Home staging w skali makro i mikro

pexels-photo-large
Strona główna » Home staging w skali makro i mikro

Technika home stagingu, przygotowująca nieruchomość do wynajmu lub sprzedaży, przyjęła się już w Polsce na dobre. Niestety nadal jednak, nie wszystkie nieruchomości aranżowane są w taki sposób, by zapadły w pamięć klienta jako ta wyjątkowa i warta uwagi.

Wizerunek mieszkania z potencjałem

W jednym z naszych wpisów sprzed ponad roku, porównaliśmy home staging do wyjścia na randkę. Odniesienie nadal jest tak samo aktualne, bo przecież tak jak wychodząc z nowo poznaną osobą dokłada się wszelkich starań, żeby zaprezentować się najlepiej, to samo dotyczyć będzie nieruchomości podczas prezentacji. Wszyscy podświadomie wiemy, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze i to od niego dużo może zależeć.

Wyobraźmy sobie, że umawiamy się na prezentację dwupokojowego pokoju na gdańskiej Żabiance. Lokalizacja byłaby dla nas idealna, a dojazd do pracy zajmie kilkanaście minut. Wokół znajduje się pełno punktów handlowo-usługowych, a odległość do morza pozwala na miły i niedługi spacer na gdańską plażę w wolne popołudnia. Wszystko wydaje się perfekcyjne, właśnie takiej oferty szukaliśmy! Teraz wszystko zależy od mieszkania… Co jednak może pójść nie tak, jeśli jeszcze bez oglądania nieruchomości, można przypisać jej same atuty?

mieszkania wynajem gdańsk 3

Choć zachęcająca jest cena i lokalizacja, czasami to nieruchomość może nie spełniać oczekiwań nabywców

Okazuje się, że nawet jeśli lokalizacja jest idealna i zachwyci nas wszystko wokół, sama nieruchomość może nas mocno rozczarować. Bez względu na wielkość czy rozkład lokalu na sprzedaż, bardzo dużo zależy od samego urządzenia oglądanych przez nas wnętrz. Jeśli właściciel nie miał czasu posprzątać, kuchnia wygląda jak zaraz po skończonym obiedzie, a w pokoju uwagę zwracają na siebie głównie rzeczy osobiste aktualnych mieszkańców, mała szansa na to, że zapamiętamy tę nieruchomość jako atrakcyjną i wartą kupna czy wynajmu. Wielu sprzedających nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele zależy również od nich samych. Przygnębiony właściciel, który niechętnie prezentuje lokal na sprzedaż sprawi, że potencjalny kupujący nie będzie chciał wkraczać na jego terytorium. Zamiast w mieszkaniu, które może kupić, będzie czuł się jak nieproszony gość.

Mieszkanie idealne dla kupującego

Może się wydawać, że mieszkanie to produkt jak każdy inny, a będąc jego właścicielem, do procesu sprzedaży nie trzeba się szczególnie przygotowywać. Jest to jednak jeden z podstawowych błędów, dla których czasami mieszkania z dużym potencjałem widnieją na serwisach ogłoszeniowych przez długie miesiące, nie przyciągając żadnego potencjalnie zainteresowanego kupca.

Oferta nieruchomości wystawiona na sprzedaż, powinna odpowiadać przede wszystkim pragnieniom i oczekiwaniom klientów. Wśród setek ogłoszeń coś musi przyciągnąć uwagę akurat tego mieszkania czy domu i sprawić, że to dla tej właśnie oferty klient będzie w stanie nadszarpnąć swój budżet czy wziąć kredyt hipoteczny. Powoli przestaje mieć tu znaczenie fakt, co podoba się aktualnemu właścicielowi. Jeśli chce sprzedaż mieszkanie, powinien myśleć przede wszystkim o tym, kto przejmie od niego klucze i co może odpowiadać gustom przyszłego właściciela. O to m.in. chodzi w home stagingu – potencjalny kupiec ma poczuć się w oglądanej nieruchomości jak u siebie.

939620_raw

Aranżacja mieszkania według zasad home stagingu, może zaważyć na decyzji o jego szybszej sprzedaży

Co jeszcze należy wiedzieć o technice przygotowywania nieruchomości na sprzedaż? Odpowiednia aranżacja od strony wizualno – estetycznej, jest zabiegiem niezmiernie ważnym zarówno przed wykonaniem sesji fotograficznej domu czy mieszkania, jak i przed zaproszeniem klientów na prezentację. Już przed podjęciem decyzji o sprzedaży mieszkania bądź przeznaczeniu go na wynajem, warto przemyśleć sposoby na odświeżenie pomieszczeń za pomocą home stagingu. Uważajmy jednak! Dobrze przygotowanej nieruchomości może być nam szkoda sprzedawać :) A niepewny klient, to jeszcze mniej niepewna transakcja.

Home staging przyspieszy sprzedaż

Technika home stagingu nie tylko pomoże nam poprawić wygląd mieszkania, ale przede wszystkim przyciągnąć większą ilość potencjalnych klientów zainteresowanych kupnem. Urządzone z klasą wnętrze już na na zdjęciach będzie wyglądać o wiele atrakcyjniej. A od dobrze przygotowanej oferty w portalu ogłoszeniowym, profesjonalnych zdjęć i opisu, krótka droga do prezentacji na żywo. Home staging będzie pomocny zwłaszcza w sytuacji, gdy cena i lokalizacja spełniają oczekiwania kupca, samo mieszkanie jednak powinno przejść małe zmiany. Tym samym poprawa wizerunku nieruchomości nie tylko przyciągnie więcej chętnych, ale i skutecznie potrafi przyspieszyć sprzedaż.

Głównym celem home stagingu jest bez wątpienia pierwsze wrażenie. Sprzedający mieszkanie powinien wyobrazić sobie, że to on szuka oferty idealnej i sprawić, że to jego lokum dla potencjalnego kupca taką się właśnie stanie. Podstawowe zabiegi, które nawet bez znajomości takiego terminu jak home staging, powinny wpisać się w listę obowiązkowych czynności przed prezentacją, to przede wszystkim dokładne posprzątanie całego mieszkania. Wpisują się w nie chociażby mycie okien, podłóg czy zadbanie o czystość miejsc newralgicznych, takich jak łazienka czy kuchnia. Takie elementy powinny stać się oczywistością, gdy chcemy zaprezentować nasze wnętrze jako godne zainteresowania.

vintage-technology-old-sound-large

Cicha melodia w tle podczas prezentacji, pozwoli uniknąć krępującej ciszy

Inne istotne działanie podczas przygotowywania nieruchomości do prezentacji, jest pozbycie się wszelkich elementów kojarzących się z aktualnym właścicielem. Taka depersonalizacja może na początku nie wydawać się łatwa. Mieszkanie to przecież setki wspomnień związanych z bliskimi i spędzonym wspólnie czasem w tych czterech ścianach, które należeć będą teraz do kogoś innego. Jeśli zależy nam jednak na czasie i efektywnej sprzedaży, ramki ze zdjęciami czy produkty codziennego użytku lepiej schować do szuflady.

Home staging oprócz sprzątania, dysponuje też innymi technikami, które są już dalszym krokiem do poprawienia wizerunku nieruchomości. Wpisuje się w nie przemeblowanie, neutralne zaaranżowanie wnętrz czy dokupienie nowych elementów dekoracyjnych. Oprócz tego ważniejszą niż nam się wydaje rolę w wywołaniu dobrego pierwszego wrażenia, ma zapach w mieszkaniu czy nawet zadbanie o odpowiedni podkład muzyczny. Te zagadnienia zawierają się już w całkiem nowych działaniach marketingowych, obejmujących też rynek nieruchomości, jakim jest marketing sensoryczny. Oddziaływanie na zmysły pobudza dodatkowe bodźce i emocje, które mogą wpłynąć na pozytywny odbiór – w tym przypadku mieszkania czy domu na sprzedaż bądź wynajem.

Mikro zmiany mogą być decydujące

Umawiając się na prezentację oferty bezpośrednio z właścicielem, istnieje większe prawdopodobieństwo, że trafimy na nie do końca przygotowane na prezentacje mieszkanie. Sprzedający nie jest obiektywny i może nie zdawać sobie do końca sprawy, jak powinna wyglądać nieruchomość, by miała szansę przekonać do siebie poszukujących. W takich sytuacjach większym zaufaniem obdarza się oferty biur nieruchomości, gdzie to pośrednik czuwa nad odpowiednim wizerunkiem mieszkania, domu czy lokalu. Agent nieruchomości w razie potrzeby zasugeruje, co można zrobić lepiej, a czego unikać, by zainteresowanie daną ofertą wzrosło.

Przed prezentacją nieruchomości potencjalnemu kupującemu, warto zadbać nawet o teoretycznie mało istotne szczegóły, jak krzywo wiszące obrazy czy przesunięty dywan na podłodze. Właściciel może nie zwrócić uwagi na włączony telewizor i aktualnie nadawany program, oglądający wręcz przeciwnie. Przychodząc do mieszkania wolałby poczuć się jak na neutralnym gruncie, nie jako osoba zakłócająca rytm dnia zamieszkujących lokal osób.

Ważne życiowe decyzje nie zawsze podejmowane są po rozważeniu wszystkich za i przeciw. Często to właśnie impuls i emocje znacząco wpływają na to, czy kupimy jakiś produkt czy od razu z niego zrezygnujemy. Nawet jeśli nieruchomość jest produktem o bardzo dużej wartości, to mechanizm działa jednak tak samo. Zastanawiamy się tygodniami nad nieruchomością marzeń, a to detale mogą przyczynić się do zawarcia transakcji kupna bądź rezygnacji czy wyboru zupełnie innej opcji. Dlatego zapraszając do swojego lokum kogoś zainteresowanego jego kupnem, starajmy się zerknąć na wnętrza jego okiem, poprawić mankamenty, a co najważniejsze – podkreślić najważniejsze atuty.

Poszukujesz nowego właściciela dla swojego domu lub mieszkania? Skontaktuj się z nami i przekonaj się, jak łatwa i przyjemna może być sprzedaż nieruchomości. Wejdź na www.tyszkiewicz.pl lub zadzwoń – 58 558 53 53!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *