Jakie są mocne strony Twojej nieruchomości?

Strona główna » Wpisy » Jakie są mocne strony Twojej nieruchomości?

Czy zastanawiałeś się kiedyś szczegółowo, jakie zalety i wady ma Twój dom? Powiesz, że przecież znasz je doskonale, bo przebywasz w nim na co dzień bardzo dużo czasu. Dopiero jednak mając w planach sprzedaż nieruchomości, jej właściciela będzie czekać bardzo dokładna analiza. Idealna według niego cecha mieszkania dla przyszłego właściciela może okazać się przecież wadą, i to skutecznie utrudniającą sprzedaż.

Znajomość rynku przede wszystkim

Sprzedaż mieszkania to zwykle złożony proces, którego nie wystarczy rozpocząć od ustalenia ceny i wystawienia zdjęć z opisem w Sieci. Żeby podjąć takie – wydawałoby się – podstawowe kroki, trzeba wykazać się choć minimalną znajomością rynku, żeby nowo wprowadzona oferta wśród setek tysięcy innych ogłoszeń, również miała szansę na zainteresowanie ze strony klientów, a docelowo sprzedaż.

pexels-photo-large

Nieznajomość rynku może doprowadzić do sytuacji, w której oferta bardzo szybko przestanie cieszyć się zainteresowaniem potencjalnych kupców

Jeśli rynek nieruchomości jest dla nas po części zagadką, wystawienie nieruchomości na sprzedaż i zajmowanie się nią w całym procesie prowadzącym do transakcji, najlepiej powierzyć pośrednikowi. Ten nie tylko lepiej orientuje się w rynku, ale zna też nieruchomości o podobnym metrażu, w tej samej okolicy i o podobnych atutach, stąd będzie wiedział za ile i w jaki sposób najlepiej zająć się ofertą, by doprowadzić do jej skutecznej sprzedaży. Jeśli sprzedajemy na własną rękę warto pamiętać o tym, że każda nieruchomość – nawet o takiej samej powierzchni – w zależności od wyposażenia może różnić się ceną  Często zdarzają się sytuacje, w których wartość nieruchomości jest przesadzona, a to na pewno nie przełoży się na zapytania o ofertę. Gdy ustalona cena będzie za niska, klientowi poszukującemu może wydawać się nie okazją, a ofertą podejrzaną, którą lepiej omijać z daleka.

Liczy się również wnętrze

Analiza rynku oraz konkurencji należy do podstawowych kroków, jakie należy zrealizować chcąc sprzedaż nieruchomość. Mimo to przed przystąpieniem do konkretnych działań, który jest na przykład prezentacja, warto zastanowić się nad wszystkimi mocnymi i słabymi stronami, a także szansami i zagrożeniami sprzedawanej nieruchomości. Takie wewnętrzne badanie na temat nieruchomości to nic innego jak najpopularniejsza w analizie jakiegokolwiek planowanego przedsięwzięcia analiza SWOT. A czy sprzedaż nieruchomości nie jest właśnie przedsięwzięciem?

Mocne strony i szanse pomogą nam ustalić, co wyróżnia nasze mieszkanie na tle innych. Co jednak bardzo ważne, oprócz wszystkich atutów nieruchomości, warto bez przerwy pamiętać o jej słabych stronach oraz zagrożeniach, które – jeśli współpracujemy przy sprzedaży z biurem nieruchomości – pośrednik musi bezwzględnie znać. Nie oznacza to, że będzie o nich opowiadał potencjalnym zainteresowanym. Musi jednak znać dobrze nieruchomość, o której ma opowiadać i spróbować istniejące defekty przekuć w zalety.

pexels-photo-large

Przed jakimkolwiek przedsięwzięciem warto rozpisać wszystkie jego aspekty, zarówno pozytywne jak i negatywne

Być może istnieją nieruchomości idealne same w sobie, jednak nigdy nie będą one idealne dla każdego. Zarówno domy i mieszkania urządzone w odmiennych stylach, jak i gusta poszukujących są tak różne, że nawet – wydawać by się mogło – luksusowy, piętrowy apartament z pełnym, drogim wyposażeniem,  basenem i widokiem na morze – nie będzie marzeniem każdego. Dlatego nieco krytycznym okiem warto spojrzeć również na swój własny dom czy mieszkanie, które planujemy sprzedać. Być może cena, której oczekujemy jest zbyt wysoka?

Klient, który szuka Twojego domu

Jeśli na sprzedaż mamy kawalerkę blisko uniwersytetu, nie będziemy kierować oferty do rodziny z trójką dzieci. I odwrotnie – będąc w posiadaniu dużego domu z ogrodem na przedmieściach Trójmiasta, naszym potencjalnym kupującym nie będzie student. To oczywiście założenie ogólne i występują od niego wyjątki, jednak pokazuje rozbieżności, jakie można zauważyć w typologii klientów poszukujących nieruchomości na sprzedaż. Szczegółowo będziemy na ten temat rozmawiać na ostatnim spotkaniu z cyklu Akademia Pośrednika Nieruchomości, które odbędzie się 17 czerwca w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

Czasami trudno pogodzić się z tym faktem właścicielowi nieruchomości, jednak w procesie prowadzącym do sprzedaży najlepiej, gdy zapomnimy na chwilę o swoich bibelotach w mieszkaniu, a przystosujemy je do prezentacji tak, by jego wnętrze było jak najbardziej neutralne.  Podczas prezentacji nieruchomości klienci chcą zobaczyć jak najwięcej, dowiedzieć się szczegółów danej nieruchomości i co najważniejsze – poczuć się w niej jak u siebie w domu. Nie pomogą w tym przedmioty osobiste obecnego właściciela danego domu czy mieszkania. Najlepszym rozwiązaniem jest pozbycie się zdjęć czy kosmetyków, przynajmniej na czas wizyty potencjalnego kupca. 

Natalia-Paszko-blogCzęsto zdarza się, że wchodząc do mieszkania w pełni urządzonego, na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że nic nie chcemy zmieniać. A jednak wchodząc dalej zaczynamy sobie wyobrażać swoje własne mieszkanie, swoje własne cztery kąty, i nagle chcemy zmienić wszystko – to kolor ścian, to kafle i inne elementy. Dlatego bardzo opłacalne są mieszkania do remontu, które po zakupie można urządzić według własnych upodobań. – mówi Natalia Paszko, Specjalista ds. sprzedaży rynku wtórnego.

Dla wielu właścicieli nieruchomości jest to na pewno dużym minusem. Natomiast w rzeczywistości mieszkanie, które przeraża samego właściciela, może być zdecydowanym atutem dla potencjalnych klientów, ponieważ takie nieruchomości na rynku wtórnym są wbrew pozorom najbardziej pożądane. Dany lokal od A do Z urządza się według własnych potrzeb i upodobań. Klienci uwielbiają takie mieszkania.

 Chcesz wystawić nieruchomość na sprzedaż? Pomożemy zanalizować jej potencjał na rynku i zadbamy o konkurencyjność oferty. Pozwól, że wyręczymy Cię i sprawnie zajmiemy się procesem sprzedaży aż do samej transakcji! Zadzwoń – 58 558 53 53 lub wejdź na www.tyszkiewicz.pl i wypełnij formularz kontaktowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *