Milenialsi wkraczają na rynek nieruchomości

Strona główna » Milenialsi wkraczają na rynek nieruchomości

Stało się już oczywiste, że dzisiaj sam produkt czy usługa nic nie znaczy bez odpowiedniego podejścia do klienta i umiejętności dostosowania się do jego oczekiwań. To samo dotyczy rynku nieruchomości, który w ostatnim czasie wzbogacił się o nowych konsumentów, i to z zupełnie innymi potrzebami. Kim oni są, o czym marzą i  jak poszukują domów i mieszkań?

Kim są milenialsi?

Kilka ostatnich lat, zarówno na rynku nieruchomości jak i w innych sektorach gospodarki, najbardziej aktywną grupą jest są tak zwani milenialsi. Pokolenie Y – bo tak również są nazywani – to osoby w wieku od 18 do 35 lat, które weszły już w dorosłe życie i zaczęły kierować swoje zainteresowania i plany w stronę stabilności, zakładania rodziny oraz kupna własnego domu czy mieszkania. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego i odmiennego, gdyby nie… Internet.

photo-1432105117111-b8c5bed69654

Młodzi ludzie w wieku 18-35 lat stanowią teraz dominującą grupę wśród poszukujących swojej wymarzonej nieruchomości

Milenialsi to pokolenie, które albo w ogóle nie pamięta czasów bez Internetu albo pamięta je doskonale, jednak obecnie już zapomina jak to jest być offline. Ci z dolnej granicy wieku w większości mieli dostęp do Sieci od wczesnego dzieciństwa, milenialsi około 30-stki nie mieli go i nie potrzebowali, jednak w dorosłym życiu są świadomi wszystkich płynących z Internetu udogodnień i z chęcią z nich korzystają.

Co różni milenialsów od poprzednich pokoleń? Hierarchia priorytetów i wartości. Stawiają na rozwój i karierę, a stabilizację odkładają na nieco później. Mimo to większość z nich, bo aż ponad 70 procent potwierdza chęć założenia własnej rodziny. A jeśli mowa o własnej rodzinie… krok dalej przedstawiciel pokolenia Y będzie musiał znaleźć dla siebie i bliskich własne, wymarzone lokum. Co wtedy będzie dla niego najbardziej istotne?

Y kupuje nieruchomość

Kiedyś Internet wykorzystywany był głównie do pracy, dziś to narzędzie nie kojarzy się już tylko z obowiązkami, ale w znacznej mierze z przyjemnością. Rodzaj korzystania z Sieci i coraz nowsze aplikacje i wynalazki oraz nieograniczony dostęp do filmów i muzyki, czynią z niego źródło rozrywki i relaksu. Media społecznościowe, gdzie milenialsi są stale obecni, służą do nawiązywania nowych kontaktów, i to nie tylko na stopie formalnej. Wszystko to co rzeczywiste, można znaleźć za pośrednictwem komputera oszczędzając czas i często pieniądze.

newspaper-1075795_960_720

Poszukiwanie ofert nieruchomości w gazetach należy już do przeszłości

Samo pojawienie się Internetu oraz jego ciągły rozwój, przyczyniły się do wielu zmian, również w dziedzinie poszukiwań wymarzonej nieruchomości. Dawno już nikt nie szuka ogłoszeń dotyczących sprzedaży czy najmu w cotygodniowej gazecie, a włącza bezpośrednio portal regionalny w danej miejscowości lub stronę poświęconą specjalnie tej tematyce.

Jak zmienia się rynek nieruchomości pod wpływem obecności nowych klientów? Portal nieruchomosci-online.pl przygotował na ten temat specjalny raport, w którym zbadał sposób w jaki “nowi poszukujący”, czyli milenialsi zachowują się na rynku, i jakimi wartościami kierują się przy tak ważnych życiowych decyzjach, jak na przykład zakup nowego domu.

Komputer już nie wystarcza?

Internet i komputer to narzędzia, bez których milenials prawdopodobnie nie wyobraża sobie swojego mieszkania. Co jednak, gdy młody Y jest poza domem, a nadal nie chce przestać być online, mieć kontakt ze znajomymi i korzystać z dostępu do sieci bez zmian? Oprócz komputerów i Internetu, co dla rodziców milenialsów nie było jeszcze taką oczywistością, dla młodych ludzi na porządku dziennym jest też korzystanie z urządzeń mobilnych, gdziekolwiek się znajdują.

Zgodnie z raportem portalu nieruchomosci-online.pl “60 % milenialsów korzysta ze smartfonów, a 94 % z nich dzieli się zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi informacjami o markach i produktach”. Dlatego tak bardzo istotne jest, by poszukiwane przez nich produkty i usługi można było znaleźć w Internecie, a przeglądane strony w równie dobrej jakości dostępne na ich smartfonach i tabletach.

apple-iphone-desk-office-large

Dla młodych ludzi dziś sam komputer to zdecydowanie za mało

Jako że na rynku istnieje ogromna ilość firm działających w tej samej branży, co dotyczy również m.in. biur nieruchomości, nowe pokolenie musi mieć odpowiednie podstawy ku temu, żeby wybrać akurat usługi tej, a nie innej agencji. Jakie są kryteria? Bezpośredni kontakt z doradcą, pomoc udzielona w każdej sytuacji i aktualnie dostęp do ofert za pośrednictwem smartfona czy tabletu. Internet, mimo iż bardzo pomocny w poszukiwaniu nieruchomości, ostateczna decyzja o zakupie nie zostaje podjęta przy przeglądaniu ofert na portalu wśród setki tysięcy innych ogłoszeń.

Do milenialsa z sercem na dłoni

Mimo szerokiego dostępu w Internecie do wszelkich usług, pokolenie Y jest coraz bardziej nieufne, zasypane natłokiem informacji, reklam i prób nakłonienia do zakupu. Skierowana zewsząd reklama zaczyna przynosić odwrotny skutek, a milenials decyduje się skorzystać z usług tam, gdzie będzie miał zagwarantowaną opiekę, a nie gdzie przyciągnie go reklama w telewizji czy gazecie. Młodzi ludzie zaczynają bardziej ufać doświadczeniu i poleceniu znajomych, przed decyzją o wyborze na przykład agencji nieruchomości, z którą będą współpracować.

Zgodnie z raportem przygotowanym przez portal nieruchomosci-online: Milenialsi, w odróżnieniu od poprzednich generacji, oczekują okazji do interakcji, bycia wysłuchanymi w każdym miejscu i o każdym czasie, a także posiadania osobistych oraz bezpośrednich relacji”. Nic w tym dziwnego, bo przecież na rynku te same produkty sprzedawane są przez różne firmy, a tylko jedna z jakiejś przyczyny wybija się na pozycję lidera.

Dla milenialsów wybierających nieruchomość bardzo ważne jest sąsiedztwo, bliskość szkół oraz dostęp do szybkiego internetu. Nie przywiązują takiej wagi do dóbr materialnych, bardziej do stylu życia jaki prowadzą. Dbają o zdrowe żywienie, zdrowie i zapewnianie sobie małych przyjemności. Nowi klienci oznaczają zmiany, z jakimi muszą zmierzyć się sektory gospodarki, w których milenialsi stawiają pierwsze kroki. Nie ominie to również rynku nieruchomości.

Biuro Tyszkiewicz zmienia się wraz z rozwojem technologii i wciąż idzie z duchem czasu! Znajdziesz nas w mediach społecznościowych, a na www.tyszkiewicz.pl bez problemu przejrzysz bazę mieszkań domów, działek i lokali na swoim smartfonie.
Czekamy również na Ciebie w czterech oddziałach naszego biura – Gdańsku, Gdyni, Bytowie i Kościerzynie. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji – 58 558 53 53.