Rynek nieruchomości coraz bardziej multimedialny

Strona główna » Rynek nieruchomości coraz bardziej multimedialny

Rozwój technologii – wolniej lub szybciej – zaznaczył swój ślad już niemal w każdej gałęzi rynku. Nie omija również rynku nieruchomości, o czym można przekonać się przeglądając serwisy z ogłoszeniami czy strony internetowe poszczególnych biur.

Jeśli kupować to oczami

Ogłoszenia nieruchomości w Internecie, które nie mają dołączonych zdjęć, chyba nie mają prawa już widnieć na listingach w serwisach ogłoszeniowych. Mało który poszukujący kliknie w ofertę zawierającą tylko opis i dane kontaktowe właściciela. O wiele szybciej zainteresuje go ta, gdzie zdjęcia będą wyróżniać się na tle innych, ewentualnie w jego oczekiwania będzie wpisywał się sam tytuł.

pexels-photo-94789-large

Dobrej jakości zdjęcie powinien być jednym z podstawowych elementów ogłoszenia sprzedaży nieruchomości

Według danych serwisu Otodom, średni czas oglądania jednego zamieszczonego w Sieci ogłoszenia wynosi nieco ponad minutę, a dokładnie 76 sekund. W tym dość krótkim czasie aż 53 procent najprawdopodobniej przyszłych właścicieli nieruchomości, poświęca uwagę na przeglądanie galerii ze zdjęciami. Pozostałe 47 procent zajmuje czytanie podstawowych informacji, szczegóły ogłoszenia oraz lokalizację. Co to oznacza w praktyce? Zdjęcia przyciągają ogromną większość potencjalnych klientów i mogą pomóc sprzedać bądź skutecznie zniechęcić nawet do obejrzenia sprzedawanego lokalu. To samo dotyczy samej obecności zdjęć w ogłoszeniu. Jeśli ich nie ma, staje się ono dużo mniej atrakcyjne dla oczu poszukującego.

Jeszcze przed etapem robienia zdjęć nieruchomość musi być odpowiednio przygotowana, by oczy potencjalnego kupca miały czym cieszyć oko. Do Polski już na dobre przywędrowała idea home stagingu, polegająca na profesjonalnym przygotowaniu do prezentacji nieruchomości przeznaczonej na sprzedaż lub wynajem. Od bardzo drobnych poprawek obejmujących ozdobienie wnętrz odpowiednimi, neutralnymi gadżetami, home staging zajmuje się całościową aranżacją mieszkania czy domu, dzięki której zainteresowany klient ma okazję wyobrazić sobie swoje przyszłe życie w danych wnętrzach.

Nieruchomość w ruchu

Oprócz tradycyjnych zdjęć wstawianych do ogłoszenia sprzedaży czy najmu nieruchomości, coraz częściej w Internecie widoczne są inne metody efektywnej prezentacji ofert, od wszystkim znanych do całkowitych nowości w tej gałęzi rynku. W ostatnim czasie ogromną rolę w szeroko pojętym marketingu pełnią – zamiast statecznych zdjęć – filmy wideo. Taka forma jak najbardziej odpowiada rynkowi nieruchomości , bo pozwala zajrzeć w każdy kąt i pokazać szerzej możliwości aranżacji wnętrz. Podobnym pomysłem jest stosowany coraz częściej wirtualny spacer. Nie widać tu może tak dużo jak na filmie, ale mimo to – jak sama nazwa wskazuje – pozwala pospacerować po wszystkich pomieszczeniach i pokazać ich wygląd w przestrzeni.

Zdjęcia czy film z drona należą do najnowszych i najciekawszych form prezentacji nieruchomości

W przypadku domów wolnostojących, szeregów czy bliźniaków – zwłaszcza nowych z rynku pierwotnego – na rynek wchodzą drony. Deweloperzy obok zdjęć i rzutów swoich inwestycji coraz częściej dołączają zdjęcia i filmy “z góry”. Może nie pozwala to w pełni zobrazować przyszłemu właścicielowi, jak zaaranżuje na swój sposób zakupiony dom czy mieszkanie, ale na pewno jest jedną z najatrakcyjniejszych i najbardziej nowoczesnych form prezentacji nieruchomości na sprzedaż.

Dobrej jakości ogłoszenie może nie jest najistotniejsze przy decyzji o kupnie danej nieruchomości, jednak z pewnością przyczynia się do lepszego zapamiętania tego konkretnego mieszkania czy domu. Jednak wśród tysięcy ogłoszeń jakie codziennie trafiają do Sieci, ma to ogromne znaczenie. Oferta zapamiętana dzięki świetnym zdjęciom i innym metodom prezentacji, na pewno będzie miała o wiele wyższe statystyki prezentacji przez agenta nieruchomości zainteresowanym klientom. A jeśli nieruchomość jest równie atrakcyjna co ogłoszenie, prezentacji nie będzie zbyt wiele, a sprzedaż błyskawiczna. 🙂

Chcesz sprzedać swoją nieruchomość, ale nie masz pomysłu jak się do tego zabrać? Skontaktuj się z biurem Tyszkiewicz Nieruchomości, a nasi specjaliści pomogą Ci w przygotowaniu oferty na sprzedaż i pomogą w całym procesie prowadzącym do sprzedaży. Wejdź na www.tyszkiewicz.pl i wypełnij formularz bądź zadzwoń na 58 558 53 53. Czekamy na Ciebie w naszych czterech oddziałach – w Gdańsku, Gdyni, Bytowie oraz Kościerzynie!