Wydanie nieruchomości – o czym należy pamiętać

Strona główna » Wydanie nieruchomości – o czym należy pamiętać

Udało się – przeszedłeś wszystkie etapy prowadzące do transakcji i kupiłeś nieruchomość. W ręku dumnie trzymasz akt notarialny stwierdzający, że teraz to Ty jesteś jej nowym, szczęśliwym właścicielem. Czeka na Ciebie ostatni punkt do odhaczenia na liście „do zrobienia”. Jest nim odbiór mieszkania. O czym należy pamiętać w trakcie? Przede wszystkim o protokole zdawczo-odbiorczym.

Protokół zdawczo-odbiorczy to dokument, który zabezpiecza dwie strony transakcji, kupującego i sprzedającego. Jest on dowodem ustaleń dokonanych podczas rozmów właściciela nieruchomości z kupującym. Można zawrzeć w nim na przykład opis stanu ogólnego mieszkania oraz części wyposażenia, które właściciel zdecydował się zostawić sprzedając mieszkanie. Posiadając taki dokument, możemy zgłaszać ewentualne usterki, które kupujący wykrył po odebraniu mieszkania. Należy oczywiście pamiętać, aby w protokole zawrzeć datę jego spisania, adres nieruchomości, której dotyczy, dane stron oraz nowy adres korespondencyjny do zbywcy – w razie potrzeby kontaktu.

W protokole spisuje się także ilość kompletów przekazanych kluczy. Powinny one zostać przekazane w momencie uiszczenia całkowitej opłaty za mieszkanie, czy inną nieruchomość. Termin tej procedury ustala się i zapisuje w umowie sprzedaży. Wtedy obie strony mają pewność, że nie będą w nieskończoność czekać na wydanie. W umowie sprzedaży poza określeniem czasu, w którym mieszkanie zostanie wydane umieszcza się także zapis o formie płatności. Gdy wszystko jest już ustalone i dochodzi do wręczenia kluczy, nowy właściciel powinien zwrócić uwagę na to, czy dostał wszystkie komplety kluczy wejściowych (także tych od klatki schodowej), klucz do skrzynki pocztowej, garażu itp.

Kupując mieszkanie stajemy się także nowymi odbiorcami mediów. W związku z tym, dodatkową rzeczą spisywaną w protokole zdawczo-odbiorczym są stany liczników. Mowa tu o licznikach gazu, wody i prądu. W dokumencie powinien pojawić się zapisek dotyczący tego, że osoba sprzedająca mieszkanie zobowiązuje się uregulować wszelkie należności do wypisanych stanów liczników. Nowy właściciel musi pamiętać także o tym, aby podpisać na siebie nowe umowy z dostawcami.

Każde renomowane biuro nieruchomości, które zajmuje się pomocą podczas transakcji powinno wspierać zarówno właściciela, jak i kupującego, przy wszelkich formalnościach – także tych związanych z wydaniem nieruchomości. Biuro Tyszkiewicz Nieruchomości oraz najpopularniejszy dostawca prądu, grupa Energa, wspólnie stworzyli system, który ułatwia klientom kupującym nieruchomości sprawne przepisanie liczników prądu.

Agent zajmujący się procesem sprzedaży, jednym kliknięciem w link przekazuje do Energii wszelkie potrzebne informacje związane z nawiązaniem nowej umowy. Co to daje kupującemu? Przede wszystkim oszczędność czasu oraz pierwszeństwo obsługi. Dzięki pomocy agenta, klient nie musi samodzielnie udawać się do punktu dostawcy prądu. Wszystko załatwiane jest drogą internetową. Po przesłaniu dokumentów przez agenta, pracownik Energii sam kontaktuje się z nowym właścicielem w celu dopięcia formalności. Biuro Tyszkiewicz Nieruchomości jest pierwszym i na ten moment jedynym biurem w Polsce, które oferuje to bardzo wygodne rozwiązanie dla swoich klientów.

Proces wydania mieszkania to zwieńczenie całej transakcji. Zwracając uwagę na wszelkie konieczne do wykonania „zadania”, powinien przebiec gładko i bezproblemowo. Zwłaszcza gdy przy naszym boku stoi odpowiedzialny i profesjonalny agent nieruchomości.


 

Szukasz pomocy w kupnie lub sprzedaży nieruchomości? Zadzwoń do nas – 58 558 53 53 lub wejdź na stronę www.tyszkiewicz.pl . Nasi specjaliści pomogą Ci w każdej sprawie.